Produktinformation

Skriva för att övertyga
Specifikationer
Band
Mjukband
Antal sidor
302
Utgivning
2017
ISBN
978-91-523-4046-2
Förlag
Sanoma Utbildning

Skriva för att övertyga

Författare: Mikael Rosén

Skriva för att övertyga är en praktiskt inriktad läro- och handbok för dig som skriver alla typer av marknadsförings-, informations- och reklamtexter. Den innehåller över 100 exempel från olika typer av företag, myndigheter och intresseorganisationer. Exemplen tar upp allt från hur du skriver texter för webb, e-handel, banner och reklam till pressmeddelanden, debattartiklar och policydokument.

Boken är uppdelad i tio kapitel med handfasta råd, tips och metoder. I den nya upplagan är nästan alla exempel utbytta. Alla checklistor är uppdaterade och det har tillkommit en mall för hur du tar fram en kommunikationsplan. Dessutom har den nya upplagan ett större fokus på kommunikation i digitala kanaler och sociala medier. Sist finns ett kapitel som tar upp hur du kan ta kommandot över din personliga skrivprocess så att du skriver mer effektivt och når ett bättre resultat.

Skriva för att övertyga vann priset Årets marknadsföringsbok 2012 av Sveriges Marknadsförbund.

Avsedd för:
Skriva för att övertyga riktar sig till dig som arbetar på en marknads-, informations- eller säljavdelning, reklam- eller kommunikationsbyrå, men i lika hög grad till alla andra som i arbetet skriver för att informera, argumentera eller sälja.

Författare:
Mikael Rosén är skribent, copywriter och kommunikationsstrateg och bland annat kursansvarig på Berghs School of Communication. Han har skrivit för ett stort antal företag inom B2C, B2B, myndigheter och organisationer och är en av Sveriges mest anlitade föreläsare och lärare inom ämnet skriftlig kommersiell kommunikation.

Produktpublicerare